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The webinar will be delivered in English with slides available to participants in English and French and questions fielded in both languages.
Ce webinaire sera délivré en anglais avec les diapos disponibles pour les participants en anglais et en français et les questions répondues dans les deux langues.
Free for CCPA Members / Gratuit pour les membres de l'ACCP
Eligible for 2 CECs - Éligible pour 2 CÉPs
Webinar description / description du webinaire :
The COVID-19 pandemic has highlighted the need for counselling supervisors to provide options to face-to-face supervision in order to continue to support their supervisees during these challenging times. Providing distance supervision using technology can be useful in many contexts. An example, its value is amplified for counsellors working in rural and remote areas where access to supervisors within the local work environment is often diminished and for practicum students who want to select from a more diverse group of practicum locations that provide a beneficial learning experience but face travel and distance barriers. As a clinical supervisor you are responsible for knowing both the inherent risks and benefits from practicing telephone delivered supervision and videoconferencing supervision. This webinar will provide clinical supervisors with practical overview of current developments in using technology-assisted supervision including ethical and legal issues related to technology-assisted supervision; the supervisory contract; security, encryption, and confidentiality; and building and maintaining a positive supervisory relationship.
La pandémie de COVID-19 a mis en évidence la nécessité pour les superviseurs en counseling et en psychothérapie de fournir des options de supervision en face à face afin de continuer à soutenir leurs supervisés en ces temps difficiles. La supervision à distance à l'aide de la technologie peut être utile dans de nombreux contextes. Par exemple, sa valeur est amplifiée pour les conseillers compte tenu des défis relatifs à la distance des déplacements. En tant que superviseur clinique, vous êtes responsable de connaître à la fois les risques et les avantages inhérents à la pratique de la supervision par téléphone et de la vidéoconférence. Ce webinaire fournira aux superviseurs cliniques un aperçu pratique des développements actuels dans l'utilisation de la supervision assistée par la technologie, y compris les questions éthiques et juridiques liées à la supervision assistée par la technologie; le contrat de surveillance; sécurité, cryptage et confidentialité; et établir et maintenir une relation positive de supervision.
Presenters / Présentateurs :
Blythe Shepard, Ph.D. is of British and Kanien'kehá:ka (Mohawk) ancestry and a professor at the University of Lethbridge. She is currently the AB/NT Director having previously served on the Canadian Counselling and Psychotherapy Association (CCPA) Board and Executive for 10 years. She is now President Emerita. She is a member of the BC Task Group/FACT-BC responsible for the creation and revision of entry to practice competencies for counsellors. In 2018, she co-chaired the CCPA Clinical Supervision Competency Framework project. She is co-editor of the CCPA published book, Clinical Supervision of the Canadian Counselling and Psychotherapy Profession.
Dawn Schell has been a counsellor for over thirty years and has been doing online counselling for the past 15 years. Dawn does online clinical supervision and has participated in the National Symposium on Supervision. She was the project consultant for the Guidelines for the Uses of Technology and Psychotherapy and serves on the Career Counsellors & Technology and Innovative Solutions Chapter Boards.
Jeff Landine, Ph.D. is an associate professor in the Faculty of Education at the University of New Brunswick and a Licensed Psychologist with the College of Psychologists of New Brunswick. He has worked as a counsellor in the public school system, with UNB’s Counselling Services and in private practice for a combined 20 years. Among other courses, he teaches the Professional Ethics course in the Counselling program at UNB and serves as a resource for ethical practice for past students and psychologists. He also serves as the Chair of CCPA’s Certification Committee.
Liette Goyer, Ph.D. est professeure titulaire à la Faculté d'éducation de l'Université Laval. Elle est conseillère en orientation et membre de l’Ordre des conseillers et des conseillères en orientation du Québec. Elle est aussi psychothérapeute et superviseure au Québec. Elle enseigne les théories en counseling ainsi que les modèles et les dispositifs d’intervention auprès des jeunes et des adultes. Depuis près de 10 ans, elle assure l’édition des articles francophones soumis au Journal canadien en counseling et psychothérapie / Canadian Journal of counseling and psychotherapy. De plus, elle a obtenu le Prix du mérite professionnel pour sa contribution remarquable au développement de la profession décerné par le Conseil Interprofessionnel du Québec (CIQ)., 3 juin 2017. Enfin, Liette Goyer a coordonné en 2017, le numéro spécial de la revue Carriérologie, intitulé : La supervision professionnelle en counseling et orientation : un «lieu» à s’approprier.
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